A)y=-2x+5 b)2y=-x-14 c)5y=60x-10 d)3y=15 e)10y-20x=70
1.Przekształcić równanie do postaci funkcji liniowej y=ax+b
2.Podaj współczynnik kierunkowy funkcji.
3.Określ, czy funkcja jest rosnąca,malejąca czy stała.
4.Znajdz punkt przecięcia z osią OY.
5.Znajdz punkt przecięcia z osią OX.
6.Znajdz miejsce zerowe funkcji.
7.Dla jakich argumentów funkcja przyjmuje wartości dodatnie?
8.Dla jakich argumentów funkcja przyjmuje wartości ujemne?
Proszę o dokładne rozwiązania czas do poniedziałku.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T18:42:00+01:00
A)
1.y=-2x+5
2. współczynnik kierunkowy to -2
3. Funkcja malejąca
4. Za x podstawiamy 0 i otrzymujemy y=5 punkt przecięcia (0, 5)
5. Za y podstawiamy 0 i otrzymujemy x=2.5 punkt (2.5,0)
6. x=2.5
7. Dla x należących od (-oo, 2.5)
8. Dla x należących od (2.5, +oo)

b)
1.y=-1/2x-7
2. współczynnik kierunkowy to -1/2
3. Funkcja malejąca
4. Za x podstawiamy 0 i otrzymujemy y=-7 punkt przecięcia (0, -7)
5. Za y podstawiamy 0 i otrzymujemy x=-14 punkt (-14,0)
6. x=-14
7. Dla x należących od (-oo, -14)
8. Dla x należących od (-14, +oo)


c)
1.y=12x-2
2. współczynnik kierunkowy to 12
3. Funkcja rosnąca
4. Za x podstawiamy 0 i otrzymujemy y=-2 punkt przecięcia (0, -2)
5. Za y podstawiamy 0 i otrzymujemy x=1/6 punkt (1/6,0)
6. x=1/6
7. Dla x należących od (1/6,+oo)
8. Dla x należących od (-oo,1/6)

d)
1.y=0x+5
2. współczynnik kierunkowy to 0
3. Funkcja stała
4. y=5 punkt przecięcia (0, 5)
5. nie przecina się z osią X
6. brak miejsc zerowych
7. Wartości dodatnie na całym przedziale
8. Brak wartości ujemnych

e)
1.y=2x+7
2. współczynnik kierunkowy to 2
3. Funkcja rosnąca
4. Za x podstawiamy 0 i otrzymujemy y=7 punkt przecięcia (0, 7)
5. Za y podstawiamy 0 i otrzymujemy x=3.5 punkt (3.5,0)
6. x=3.5
7. Dla x należących od (3.5,+oo)
8. Dla x należących od (-oo,3.5)

W razie dodatkowych pytań pytaj :D
1 5 1
2010-01-13T18:51:58+01:00
A)
1.y=-2x+5
2. -2
3. Funkcja malejąca
4. wartość5
5. argument 2.5
6. 2.5
7.przedział (-oo, 2.5)
8. przedział(2.5, +oo)

b)
1.y=-1/2x-7
2. -1/2
3. Funkcja malejąca
4. wartość -7
5. argument -14
6. -14
7. przedział (-oo, -14)
8. przedział (-14, +oo)


c)
1.y=12x-2
2. 12
3. Funkcja rosnąca
4. (0,-2)
5. (1/6,0)
6. 1/6
7. (1/6,+oo)
8. (-oo,1/6)

d)
1.y=0x+5
2. 0
3. Funkcja stała
4. (0, 5)
5. brak
6. brak miejsc zerowych
7. (-oo,+oo)
8. zbiór pusty

e)
1.y=2x+7
2. 2
3. Funkcja rosnąca
4. (0, 7)
5. (3.5,0)
6. 3.5
7. (3.5,+oo)
8. (-oo,3.5)

w razie pytań służę pomocą ( wyślij wiadomość na mail)
2010-01-13T18:58:11+01:00
A)y=-2x+5
1: y=-2x+5
2: a=-2
3: funkcja malejąca (a<0)
4: (0;5)
5: (5/2;0)
6: to jest to samo co punk przecięcia z osia OX tyle że wypisuje się samą współrzędną x: x₀=5/2
7: y>0 dla x∈(-∞;5/2)
8:y<0 dla x∈(5/2;∞)

b)2y=-x-14
1: y=-½x-7
2: a=-½
3: funkcja malejąca (a<0)
4: (0;-7)
5: (-14;0)
6: x₀=-14
7: y>0 dla x∈(-∞;-14)
8:y<0 dla x∈(-14;∞)

c)5y=60x-10
1: y=12x-2
2: a=12
3: funkcja rosnąca (a>0)
4: (0;-2)
5: (⅙;0)
6: x₀=⅙
7: y>0 dla x∈(⅙;∞)
8:y<0 dla x∈(-∞;⅙)

d)3y=15
1: y=5
2: a=0
3: funkcja stała (a=0)
4: (0;5)
5: funkcja nie przecina osi OX
6: funkcja nie ma miejsca zerowego
7: y>0 dla x∈R (R-rzeczywiste)
8: funkcja nie przyjmuje wartości ujemnych

e)10y-20x=70
1: y=2x+7
2: a=2
3: funkcja rosnąca (a>0)
4: (0;7)
5: (-3,5;0)
6: x₀=-3,5
7: y>0 dla x∈(-3,5;∞)
8: y<0 dla x∈(-∞;-3,5)

Wszelkie pytania co do rozwiązania na PW
1 5 1