W sklepie odzieżowym obniżono ceny marynarek o 10%, a spodni o 5%. Pan Andrzej kupił marynarkę i spodnie przed obniżką i zapłacił 440 zł. Pan Bogdan kupił taki sam komplet po obniżce i zapłacił o 34 zł mniej. Ile teraz kosztuje marynarka , a ile spodnie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T18:38:21+01:00
X- cena marynarki przed obniżką
y- cena spodni przed obniżką

0,9x- cena marynarki po obniżce
0,95 y- cena spodni po obniżce

x+y= 440
0,9x +0,95y= 440-34

x= 440-y
0,9 (440-y) + 0,95y = 406

x=440- y
396-0,9y+0,95y=406
0,05y=10 |:0,05
y=200

cena spodni po obniżce - 0,95 *200= 190

x=440-y
x=440-200
x=240

cena marynarki po obniżce - 0,9 *240= 216
2010-01-13T18:39:21+01:00
X- cena marynarki przed obniżką
y- cena spodni przed obniżką

0,9x- cena marynarki po obniżce
0,95 y- cena spodni po obniżce

x+y= 440
0,9x +0,95y= 440-34

x= 440-y
0,9 (440-y) + 0,95y = 406

x=440- y
396-0,9y+0,95y=406
0,05y=10 |:0,05
y=200

cena spodni po obniżce - 0,95 *200= 190

x=440-y
x=440-200
x=240

cena marynarki po obniżce - 0,9 *240= 216