Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T13:27:28+01:00
Http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Grafika:Prisms_01.svg
Na tej stronie masz graniastosłup trójkątny pochylony
2010-01-16T13:30:56+01:00
Rysujesz dowolny kwadrat. Potem kreślisz jego przekątne. W punkcie przecięcia przekątnych stawiasz nóżkę cyrkla i rysujesz okrąg o promieniu równym odległości od tego punktu do wierzchołka kwadratu. Następnie rysujesz dwie proste prostopadłe do boków kwadratu, które przechodzą przez środek okręgu. Proste te przetną narysowany okrąg w czterech punktach. W ten sposób na okręgu masz 8 punktów, które są kolejnymi wierzchołkami ośmiokąta foremnego.
owocnej pracy
4 5 4