Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T18:48:20+01:00
Wasal :
Przysięga wierności zobowiązywała wasala do stawiania się na wojny , pomocy , a także sfinansowania czegoś w razie potrzeby . Wasal zobowiązany był zawsze służyć osobiście , konno i w ciężkiej zbroi , gdy ziemie pana zostały najechane lub znajdowały się w niebezpieczeństwie najazdu .
Senior :
Dawał bogactwo swojemu wasalowi , w postaci ziemi, udziału w łupach lub rzadziej w pieniądzach.Senior zobowiązany był chronić także rodzinę podległego wasala.
40 4 40
2010-01-13T18:50:41+01:00
Senior ma obowiązek zapewnić opiekę, ochronę i ziemię wasalowi
Wasal ma obowiązek uprawiać ziemię seniora oraz składać mu hołd lenny
Senior ma prawo pobierać od wasala rozmaite daniny oraz posługi
37 4 37