Odpowiedzi

2010-01-13T18:48:25+01:00
X - oprocentowanie

x=48zł/2400zł *100%
x=0,02*100%
x=2%

musisz obliczyć jaką częścią 2400zł jest 48zł. ponieważ jak sama nazwa mówi, 'oprocentowanie' wyrażane jest w procentach, więc musisz to pomnożyć przez 100%.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T18:54:51+01:00
2400 zł - suma wpłacona do banku
48 zł- odsetki po 2 miesiącach.
x-procent odsetek przez 2 miesiące
1%=0,01 (zamieniamy % na ułamek )
2400 *0,01 x=48 / :2400
0,01x=48
0,01x=0.02

x=2%

Opd.: Klient wpłacił na lokatę z oprocentowaniem wynoszącym 2%.:0

1 1 1
2010-01-13T20:23:01+01:00
Na początku trzeba w ogóle powiedzieć że oprocentowania w bankach podaje się w skali rocznej. A więc te 48zł to 1/6 odsetek z cały rok.

x- oprocentowanie w banku

x * 2400zł * 1/6 = 48zł |*6
x * 2400zł = 288zł | :2400zł
x = 0,12 | *100%
x= 12%

odp. Oprocentowanie w tym banku wynosi 12%


1 5 1