Działka ma kształt prostokąta.Jeden bok działki jest o 50 cm dłuższy od drugiego.Na ogrodzenie tej działki zużyto 70 m siatki.
a).Jakie są wymiary działki?
b).Jakie jest pole działki?
c).Jakie będą wymiary działki na planie w skali 1 : 500?

2

Odpowiedzi

2010-01-13T18:56:05+01:00
A 3550cm na 3450cm 70m=7000cm 7000cm:2=3500cm 3500-50=3450 3500+50=3550
b3550razy 3450=12247500cm=122,475km
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T18:58:23+01:00
Jeden bok - a
drugi bok - a+50 cm

O= a+a+a+0,5 m+a+0,5 m
O= 4a+ 1 m

a)
4a+1m= 70 m
4a= 69m
a = 17,25 m
drugi bok - 17,25+0,5 = 17,75
b)
a=17,25
b= 17,75

P= 17,25 *17,75 = 306,1875 m2

c)Jakie będą wymiary działki na planie w skali 1 : 500?
a=17,25 = 1725 cm
b= 17,75= 1775 cm
1:500
a= 3,45 cm
b= 3,55 cm