Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:05:19+01:00

r-promień okręgu wpisanego
r=1/3h
h-wysokość trójkąta
h=a√2 :2
h=5√2 :2

r=1/3*5√2 :2=5√2:6

l=2pir
l=2*5√2:6 *pi
l=5√2:3pi

Odp.: obwód wynosi 5√2:3pi.
2010-01-13T19:08:03+01:00
Wysokosc w trojkacie rownobocznym oblicza sie ze wzoru a√2 :2
h=2,5√2
promien okregu wpisanego w trojkat oblicza sie ze wzoru 1/3h
r=2,5√2x1/3=2,5√3:3
obwod kola = 2πr=2,5√2:3x2xπ=1i2/3 √2π
2010-01-13T21:29:05+01:00