Odpowiedzi

2010-01-13T19:18:49+01:00
A=6
b=8
c- przeciwprostokątna
H=10

c^2=a^2+b^2=36+64=100 /pierwiastkujemy obustronnie
c=10

Ppodstawy=0,5*a*b=0,5*6*8=24

Pcalkowite=2*Pp+a*H+b*H+c*H
Pc=2*24+60+80+100=288 [cm]
Najlepsza Odpowiedź!
  • zbin
  • Rozwiązujący
2010-01-13T19:35:15+01:00
X²- przyprostokątna (trzeci bok trójkąta)
x²=8²+6²
x²=64+36
x²=100
√100=10
Pp=0,5×8×6=24
Pb=(8+6+10)×10=240
Pc=2×24+240=288cm²

Pp-pole podstawy
Pb-pole pow. bocznej