Odpowiedzi

2010-01-13T18:58:51+01:00
1. Zatoka Perska - Zatoka Omańska
2. Zatoka Bengalska - Zatoka Mannar
3. Morze Andamańskie - Morze Południowochińskie
4. Morze Czarne z Morzem Marmara
5. Morze Śródziemne z Oceanem Atlantyckim
6. Morze Tyrreńskie i Morze Jońskie
7. Morze Egejskie z Morzem Marmara
8. Morze Czerwone z Oceanem Indyjskim (Zatoka Adeńska)
9. Morze Karskie z Morzem Barentsa
10. Morze Czukockie z Morzem Beringa


to by było na tyle.
a tak poza tym większość nazw cieśnin poprzekręcana :( popraw to lepiej.
liczę na najlepsze rozwiązanie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:09:28+01:00
Ormuz -zatoka perska i zatoka omańska (ocean indyjski)
Palk- zatoka bengalska i zatoka mannar (ocean indyjski)
Malakka - Morze Andamańskie i Morze Południowochińskie
Bosfor - Morze czarne i Morze Marmara
Gibraltarska - Morze Śródziemne i Ocean Atlantycki
Mesynska - Morze Tyrreńskie i Morze Jońskie
Dardanele - Morze Egejskie i Morze Marmara
Bab-al-Mandab - Morze Czerwone i Ocean Indyjski
Karskie Wrota - Morze Karskie i MOrze Barentsa
Beringa - Morze Czukockie i Morze Beringa

mam tylko jedną uwage ;] wiele nazw ciesnin miałeś/aś napisane z błędem :)
Pozdrawiam :)