Odpowiedzi

2010-01-13T19:08:53+01:00
Kacper

Jedna z ryb znajdujących się na wigilijnym stole-Karp
Kluski z...-mAkiem
Bożonarodzeniowe drzewko-Choinka
Dostajemy je pod choinkę-Prezenty
Często powieszana w święta-jEmioła
Postać przynosząca prezenty-gwiazdoR
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:10:27+01:00
Hasło: BALTAZAR

1. Gdzie urodził się P. Jezus ?
Odp. Betlejem.
2.Co wkładamy pod stół w Wigilię Bożego Narodzenia ?
Odp. siAno
2. Piosenki śpiewane podczas okresu bożonarodzeniowego to ...
Odp. koLędy
3.Dar podarowany Jezusowi przez jednego z króli to ...
Odp. złoTo
4. Imię matki Jezusa to ...
Odp. mAria
5. Podczas Bożego Narodzenia jest ...
Odp. Zimno
6. Czym dzielimy się w Wigilię ?
Odp. opłAtkiem
7. Kiedy P. Jezus narodził się, na świecie zagościła ...
Odp. Radość

* Duże litery oznaczają literę z hasła. ;)
5 3 5
2010-01-13T23:17:07+01:00
KOLENDA
ADWENT
CHOINKA
SZOPKA
OPŁATEK
PASTERKA

1.Nazwa ta pochodzi od łacińskiego słowa calendae
2.Z łacińskiego przybycie, przyjście.
3.zwyczaj niemiecki. W Polsce dzrewko pojawiło się na przełomie XVIII i XIXw.
4.Jej pierwszym autorem był Franciszek z Asyżu (odwzorowany sposob przedstawienia Ewangelii)
5.Jest zwyczajem typowo polskim dzielimy sie nim przy wieczerzy.
6.Msza Swięta nocna została wprowadzona do liturgii w II polowie V wieku

HASŁO: KACPER
2 2 2