Zastosowanie równań i nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą.
Zad.1
Suma czterech kolejnych liczb całkowitych parzystych wynosi 60.
Znajdź te liczby.

Zad.2
Rozwiąż i sprawdź(!) równania:
a) ×(×-2)+2-ײ=8+×
b) ×(×-8)+4=ײ+2(×-3)
c) 2(ײ+3x+4)-2x²=18+×
d) 2(ײ-5×-6)=×(×+2)+ײ
e) 2(y-7+y²)-y(2y-3)=3(y-2)
f) 5(x-1)-x(x-4)+x(x-2)=2

Zad.3
Rozwiąż i sprawdź równania:
a) 0,5(x+1)-0,4(x-2)=1,3
b)x(x+1)-0,4x-1,4=1+x²

Kto rozwiąże wszystkie (Prawidłowo!) dostanie najkę.

2

Odpowiedzi

2010-01-13T19:18:26+01:00
Ad. 1
2x-liczba parzysta
2x+2- kolejna liczba parzysta
2x+4- kolejna liczba parzysta
2x+6- kolejna liczba parzysta
2x+2x+2+2x+4+2x+6=60
8x=60-6-2-4
8x=48/:8
x=6
2 razy 6 = 12
2 razy 6 + 2 = 14
2 razy 6 +4 = 16
2 razy 6 + 6 = 18
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:18:57+01:00
Zadanie1
x+x+2+x+4+x+6=60
4x=60-12
x=12
x+2=14
x+4=16
x+6=18

zadanie2
a) x²+2x+2-x²=8+x
x=6
b) x² -8x +4=x²+2x-6
-10x= -10
x=1
c) 2x²+6x+8-2x²=18+x
5x=10
x=2
d) 2x²-10x-12=x² +2x+x²
-12x=12
x=-1
f) 5x-5 -x²+4x+x²-2x=2
7x=7
x=1
e) 2y-14+2y²-2y²+3y=3y-6
2y=8
y=4

zaraz postaram się też Ci zrobić to 3:D