1)Ania na zakup leków w aptece może przeznaczyć 120zł.Czy wystarczy jej pieniędzy jeżeli do ceny netto leków która wynosi 105zł musi doliczyć jeszcze 7%Vat.


2)oblicz cenę netto spodni jeżeli 7% Vat wynosi 5,25.

pomoście sory że tak mało punktów za to zadanie ale więcej nie mam.
dane szukane i takie tam musza być obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:07:55+01:00
Ad. 1
105 zł * 107% = 112 zł i 35 gr
Odp.: Tak, wWystarczy jej.

Ad. 2
7% * x = 5,25 zł
x = 5,25 zł / 7% = 5,25 * 100/7 = 75 zł
Odp.: 75 zł
2010-01-13T19:14:12+01:00
1)105*7%= 105* 7/100= 735/100= 7,35 zł
105+7,35=112,35
112,35<120
Odp. Wystarczy
2)7%- 5,25
93%-x
93/100*5,25=7%x
4,8825= 7/100 x
4,8825*100=7x
488,25=7x
x=69,25
odp:Cena netto wynosi 69,25 zł
1 5 1