Odpowiedzi

2010-01-13T19:21:08+01:00
Po pierwsze: zadanie nie precyzuje, ile kart w danym kolorze znajduje się w talii...
Zakładam, że każdego z 4 kolorów jest dokładnie po 6 sztuk.

Zapis: (a po b) oznacza współczynnik Newtona

Liczba wszystkich możliwych wyników losowań, to 5 kart z 24, czyli (24 po 5)

Liczba dobrych losowań, to (6 po 3) * (6 po 2)
Pierwsze (6 po 3) to liczba możliwych wylosowań 3 kierów
Drugie (6 po 2) to liczba możliwych wylosowań 2 trefli.

Szukane p-wo wynosi:

(6 po 3) * (6 po 2) / (24 po 5) =

= (6*5*4/6) * (6*5/2) / (24*23*22*21*20/120)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T00:33:16+01:00
5 kart można wyciągnąć na 24!/(5!*19!)=5*21*22*23
2 trefle i 3 kiery naraz( 5 kart) mozna wyciagnac na 15*20=300 sposobów.

Zatem prawdopodobieństwo, że wśród 5 kart są 3 kiery i 2 trefle wynosi:
300/(5*21*22*23)=10/(7*11*23)=10/1771
Odp. Prawdopodobieństwo, że wśród 5 kart są 3 kiery i 2 trefle wynosi: 10/1771.