Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:36:43+01:00
3/14
a)
hiszpański: Argrntyna, Hiszpania, Chile, Wenezuela
portugalski: Brazylia, Portugalia Mozambik. Angola
angielski: Usa, Australia Zimbabwe, Namibia
francuski: Francja Demokratyczna republika Konga, Kongo, Niger
arabski: Algeria, Tunezja Libia, Egipt.
b)
Poniewarz w czasach kolonizacji były to obszary eksplorowane zajmowane przez Hiszpanów.

4/14
mulat- termin określający osobę mającą jednego z rodziców z białą a drógiego z czarną karnacją.
metys-termin określający osobę mającą jednego z rodziców z białą a grógiego z żółtą karnacją.

2/35
c)
Mongolia jest jednym z najsłabiej zaludnionych krajów świata. Brak ludzi do pracy na ziemią i zwierzętami.
d)
W Mongolii hoduje się głównie bydło:owce konie, kozy.

3/36
Wieprzowina-Judaizm, Jslam
Wolowina- Hinduizm

4/36
1)nomadowie
2)konie
3)tsagaansar
4)gobi
5)hodowla
6)ulaanbaatar
7)baktrian
8)jurta
PYTANIA
1) Wędrowni pasteże prowadzący koczowniczy tryb życia.
7) dwógarbne wielbłądy bobrze znoszące chłody i długotrawały brak wody.
8) Inaczej gery / przenośne domostwa.

Sory więcej nie mam myślę że pomogłem.
2010-01-13T19:43:28+01:00
Z.6/14 a) A-1:50000
B-1:750000
b) Mapa A
c) Mapa B Bielsko Biała, Czechowice Dziedzice, Żywiec, Pszczyna, Oświęcim
d) Mapa B
e) Mapa A
f) większa, Tym więcej