Siema pls pomocy :)

oto zadanko :
Określ położenie wmienionych pierwiatsków chemicznych(grupa, okres) w układzie pierwiastkowym
a) arsen;
b)S;
c)pierwiastek chemiczny o liczbie atomowej 20;
d)pierwiastek chemiczny o 40 protonach w jądrze atomu;
e) pierwiastek chemiczny, którego atom zawiera 56 elektronów

kolejne
Zaproponuj ogólną nazwę dla pierwiastków chemicznych, znajdujących się w podanych grupach:

a) grupa 17
b) grupa 14
c) grupa 18
d) grupa 13


pls pomocy trzeba mi to na jutro


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:15:01+01:00
A) grupa 15 okres 4
b)grupa 16 okres 3
c)wapń grupa 2 okres 4
d)neon Ne grupa 18 okres 2
e) bar grupa 2 okres 6

2
a)fluorowce
b)krzemowce
c)helowce
d)borowce
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T00:29:24+01:00
Zadanie 1:
a) arsen (As) - grupa 15, okres 4
b) S (siarka) - grupa 16, okres 3
c) pierwiastek chemiczny o liczbie atomowej 20 (Ca; wapń) - grupa 2, okres 4


zadanie 2:
a) fluorowce
b) węglowce
c) helowce
d) borowce
1 5 1