Zastęp harcerzy wybrał się na wycieczkę rowerową.W czasie 3/4h przejechali 3/5 wyznaczonej trasy.Harcerze jechali z przeciętną prędkością równą 18,4km/h.
Ile kilometrów przejechali harcerze w czasie 3/4h?Ile kilometrów miała wyznaczona trasa?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:21:34+01:00
Czas = t = 3/4 h
droga = s = x
predkosc = v = 18,4 km/h

Jesli v =18,4 km/h to w 3/4 godziny przejechali 3/4 * 18,4 =13,8 km

13,8 km - 3/5 dlugosci trasy
x km - 100% trasy
x km = 100%*13,8 / (3/5) = 23 km

2010-01-13T19:25:28+01:00
Predkosc wynosi 18,4 km/h, 3/4 h to jest 45 min
wiec w ciagu 1h przejechali 18,4 km
wiec w ciagu 30 min przejechali 9,2 km
wiec w ciagu 15 min przejechali 4,6 km
wiec w ciagu 45 min przejechali 9,2 + 4,6= 13,8 km

wiec w ciagu 3/4 h przejechali 13,8 km
a teraz wliczymy ile wynosi ala trasa
czyli x-cala trasa
a przejechali 13,8 km
wiec ukladamy rownanie
3/5x=13,8 mnozymy obustronnie przez 5/3
czyli x= 13,8*5/3=138/10 * 5/3=46/2=23 km
wiec cala trasa wynosi 23 km.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-13T20:46:14+01:00
T = 3/4 h-czas
s = x-droga
v = 18,4 km/h-prędkość
3/4 * 18,4 =13,8 km
13,8 km - 3/5 dlugosci trasy
x km - cała trasa
x km = 100%*13,8 / (3/5) = 23 km