Zad1
korzystając ze SŁOWNIKA wyrazów obcych ,uzupelnij tabele wedlug podanego wzoru
słowo współczesne/znaczenie/jezyk pochodzenia/znaczenie w starozytnosci
dentysta -lekarz leczacy zeby_łacina_dens-ząb
genealogia
akumulator
ambicja
charakter
cyrkiel
pliss kto napisze uznam za naj :P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:28:26+01:00
Genealogia - nauka zajmująca sie badaniem więzi rodzinnych , z greki : genea - ród
ambicja - cecha polegająca na poczuciu godności, z łac : ambitio - żądza uznania
charakter - zespół cech wyróżniający np. człowieka, z gr. : piętno, cecha
cyrkiel - przyrząd kreślarski do kreślenia okręgów i loków, z łac.: circus - krąg
akumulator - urządzenie do magazynowania energii, z łac. : accumulator - zbieracz
143 4 143
2010-01-13T19:31:27+01:00
Genealogia-gr., rodowód, nauka pomocnicza historii badająca stosunki pokrewieństwa między ludźmi

akumulator-łac., urządzenie do magazynowania określonego rodzaju energii (np. elektrycznej, mech.);

ambicja-łac.ambitio, poczucie godności osobistej

charakter-[łac. gr., piętno, znak, cecha wyróżniająca’], psychol. zespół właściwości osobowościowych, które określają stopień zgodności między przekonaniami danej jednostki, jej zachowaniami a wymogami społeczności, w której żyje

cyrkiel-łac. circulus ‘koło’, ‘krąg’], przybór rysunkowy służący do kreślenia okręgów i ich łuków, dzielenia odcinków, łuków, kątów oraz do odmierzania długości i przenoszenia ich na rys.
109 3 109