Odpowiedzi

2010-01-13T19:26:14+01:00
X-y=2
0,8x=y

x-08x=2
x=10
y=8
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:28:38+01:00
Różnica dwóch liczb wynosi 2.Jeżeli większą z nich zmniejszymy o 20%,to otrzymamy liczby równe . Znajdź te liczby.

oznaczam:
x- większa liczba
y-mniejsza liczba

20%=0,2
1-0,2=0,8 (zmniejszenie o 20%)

x-y=2
0,8x=y

x-y=2
x-0,8x=2
0,2x=2 /:0,2
x=2:0,2
x=20:2=10

x=10

y=0,8x
y=0,8*10=8

y=8

Odp. Szukane liczby, to 10 i 8.
73 2 73