Z lufy karabinu o długości 70 cm w wyniku wystrzału wylatuje pocisk z prędkością 700m/s.
a)jaki jest czas przebywania pocisku w lufie
b)jakie przyspieszenie ma pocisk w lufie

Proszę o szybkie rozwiązanie.Daje najlepsza! mysle ze 85 pkt to duzo.
prosiłbym takze zeby to zadanie zostało rozwiązane na poziomie gimnazjalisty.(2 gim)

2

Odpowiedzi

2010-01-13T20:05:49+01:00
Więc tak:

średnia prędkość w lufie wynosi 350 m/s, więc pocisk jest w lufie 0.2s.

i teraz ze wzoru na przyspieszenie wyliczamy a.

a=v/t (v=700 m/s, t=0.2s)

a= 3500 m/s²
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:13:26+01:00
Dane:
S = 70 cm = 0,7 m
V₀ = 0

Rozw.:
Jest ruch jedn. przysp. z prędkością V₀ = 0 więc
S = at²/2
ale a = V/t
więc
S = (V/t × t² ) / 2
S = V × t / 2
2×S = V × t
t = 2×S / V
t = 2× 0,7 m / 700 [m/s] = 0,002 s

a = V/t = 700 [m/s] / 0,002 s = 350000 m/s²
1 5 1