1.Co to jest korozja metali??
2.Sposoby zapobiegania korozji(przynajmniej 4)
3.Wpływ korozji metali na stan środowiska.
4.Wyjaśnij czemu pomalowanie łańcucha rowerowego lakierem nie ochroni go przed korozją.


Odpowiedzi mają być kilku zdaniowe.
Dobrą i najlepszą odpowiedz nagradzam "naj"
Kopiowanie z netu zgłaszam do spam...;P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:25:42+01:00
1.Korozja jest to niszczenie metali pod wpływem czynników atmosferycznych. Jest to przemiana chemiczna w wyniku której metale pokrywają sie brunatna rdza,krucchą ,łamliwą miesznina nowych substancji innych niz metal metal+tlen+woda=rdza
2.np.łyżwy-wysuszone i oczysczone łyżwy należy posmarować olejem lub smarem.
sanki-płozy smarujemy smarem a pozostałe częsci malujemy lakierem wodoodpornym lub farbą.
płot-malujemy farba lub akierem ochronnym przed rdzą
rury-rury smarujemy smarem najlepiej przed mrozami albo deszczem
3Korozja ma negatywny wpływ na środowisko naturalne. Przedmoioty codziennego uzytku oraz te które znajduja sie w naszym otoczeniu jezeli sa nierdzene to po penym czsie trafia do srodzowiska złomu.
4poniewarz jest cały czas jest narażony na tarcie i dlatego warstwa lakieru ulegnie zniszczeniu



sory za błędy ort.
40 4 40
2010-01-13T20:27:29+01:00
1. Korozja to proces niszczenia metali pod wpływem warunków zewnętrznych (reakcji z otoczeniem) czemu towarzyszą reakcje utleniania i redukcji
2. Pokrywanie stali metalem o niższym potencjale od żelaza
Pokrywanie stali metalem o potencjale wyższym od żelaza
Stosowanie tzw. protektorów
Pokrywanie metali lakierami, farbami itd
3. Powstają tlenki żelaza ( trujące)
4. Każde zarysowanie powoduje ze lakier jest nieskuteczny i i tak zachodzi reakcja
60 2 60