1)Jak powierzona przez ogół władza może wpływać na rządzących.
2)Co sprawia że niektórzy ludzie porzucają swoje ideały.
3)W jaki sposób człowiek może manipulować innymi ludzmi.
4)Do czego prowadzi wyrzeczenie się ideałów.

Można odp. w formie ciągłej a nie w punktach :D

2

Odpowiedzi

2010-01-13T19:43:24+01:00
1.
-wlaadza moze "uderzyc" do glowy tej osobie i wowczas osoba ta nie bedzie sumiennie i odpowiedzialnie wykonywac swojej pracy swoich zadan
- ludzie zmieniaja sie pod presja jaka wywiera na nich otoczenie, powierzone zadania, praca
- rzadzacy czesto naduzywaja swojej wladzy

2. zaslepienie chciwosc zachlannosc lekkomyslnosc nieodpowiedzialnosc

3 za pomoca sily, agresji, nacisku.
zastraszania, za pomoca pieniedzy. obiecjac "zlotevgory"
4.wyrzeczenie sie idealow prowadzi do zatracenia moralnego czlowiek, gdy porzucamy swoje idealu zostawiamy wraz z nimi czastke siebie, oszukujemy samych siebie. prowadzi do tego ze sprawujacy wladze nie ma zadnego punktu odniesienia i wowczas nie wie juz co jest dobre co zle, nie zdaje sobie sprawy z tego czy postepuje dobrze czy zle,
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:14:39+01:00
1)Jak powierzona przez ogół władza może wpływać na rządzących?

Powierzona przez ogól władza może wpływać na rządzących w sposób negatywny lub pozytywny. Pozytywny cechuje się przede wszystkich mobilizacją samego siebie "Powierzyli mi władzę więc dlaczego miałabym ich zawieść ?". Negatywny polega w dużej mierze na tym że osobie która tą władzę otrzymała może ewentualne zarządzenia przypasowywać do własnych potrzeb

2)Co sprawia że niektórzy ludzie porzucają swoje ideały.

Moim zdaniem dzieje się to z różnych czynników m.in. dorosłości (5 letnie dziecko chce być strażakiem jako 18 letni mężczyzna wybiera inną drogę w życiu), uświadamiając sobie że te ideały nie są dla Ciebie lub też poznając ich inne aspekty tzn. ideały przestają być takie idealne.

3)W jaki sposób człowiek może manipulować innymi ludźmi.

Jedną z najczęściej stosowanych manipulacji w naszym społeczeństwie jest po prostu szantaż.

4)Do czego prowadzi wyrzeczenie się ideałów ?

Wyrzeczenie się ideałów może prowadzić do zachwiania własnej osobowości.
4 5 4