Odpowiedzi

2010-01-13T19:47:33+01:00
Opowiadanie a Nowela
- wielowątkowość -jednowątkowość
- dużo bohaterów - jeden głowny bohater, brak lub b. mało postaci pobocznych
- liczne opisy np. - brak opisów
przyrody
- najczęściej czas - najczęściej pisana w czasie teraźniejszym
przeszłym
- wątki poboczne -brak wątków pobocznych, jeden głowny motyw
- duża rozpiętość czasowa - rzecz dzieje się w określonym, dość krótkim czasie
- często posiada - mówi o sprawach zwyczajnych, codziennych
morał

Tak naprawdę są to pojęcia dość płynne i często przenikaja się wzajemnie, o czym świadczą cykle z gatunku opowiadań- nowel.
13 3 13
2010-01-13T19:47:35+01:00
Nowela to utwór zdecydowanie mniejszych rozmiarów od opowiadanie i ma ona tylko jeden wątek a opowiadanie to utwór też niewielkich rozmiarów ale o luźnej akcji, uzupełnianej epizodami, opisami, refleksją, często puentą
32 2 32
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:49:05+01:00
Nowela
-jednowądkowa,
-mała ilość postaci,
-redukcja opisów, komentarzy, charakterystyk

Opowiadanie
-wielowądkowa
-forma literacka
-ukazuje wydarzenia w sposób fabularny
-sytuacje przedstawiane są chronologicznie
-składa się z trzech części: wstęp, rozwinięcie i zakończenie
-jest niewielkich rozmiarów
-posiada:epizody, opisy, refleksję, często puentę

Myślę że pomogłam
19 3 19
jaka jest ilość postaci w opowiadania i z czego składa się nowela