Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:54:43+01:00
P=a²
a).5%
a+0,05a=1,05a
P=(1,05a)²
P=1,1025a²
1,1025a²-1a²= 0,1025a² pole zwiekszy sie o 10,25%
b)10%
a+0,1a=1,1a
P=(1,1a)²=1,21a²
1,21a²-1a²=0,21a pole zwiekszy sie o 21%
c)4%
a+0,04a=1,04a²
P=(1,04a)²=1,0816a²
1,0816a²-1a²=0,0816 a² pole zwiekszy sie o 8,16%
d)20%
a+0,2a=1,2a
P=(1,2a)²=1,44a²
1,44a²-1a²=0,44a² pole zwiekszy sie o 44%
e)50%
a+0,5a=1,5a
P=(1,5a)²=2,25a²
2,25a²-1a²=1,25a² pole zwiekszy sie o 125%
1 5 1
2010-01-13T19:58:32+01:00
Przyjmijmy ze bok jest rowny 100. Pole ma 10000.

a.5%, 105² = 11025, zwiekszy sie o 1025 czyli 10,25%
b.10%, 110² = 12100 zwiekszy sie o 2100 czyli 21%
c.4%, 104² = 10816 zwiekszy sie o 816 czyli 8,16%
d.20%, 120² = 14400 zwiekszy sie o 4400 czyli 44%
e.50%, 150² = 22500 zwiekszy sie o 12500 czyli 125%
2 5 2