Wypisz epitety z tego fragmentu ,, Pana Tadeusza "





Przed burzą bywa chwila cicha i ponura,

Kiedy nad głowy ludzi przyleciawszy chmura

Stanie i grożąc twarzą, dech wiatrów zatrzyma,

Milczy, obiega ziemię błyskawic oczyma,

Znacząc te miejsca, gdzie wnet ciśnie grom po gromie:

Tej ciszy chwila była w Soplicowskim domie.

Myśliłbyś, że przeczucie nadzwyczajnych zdarzeń

Ścięło usta i wzniosło duchy w kraje marzeń.



Po wieczerzy i Sędzia, i goście ze dworu

Wychodzą na dziedziniec używać wieczoru;

Zasiadają na przyzbach wysłanych murawą;

Całe grono z posępną i cichą postawą

Pogląda w niebo, które zdawało się zniżać,

Ścieśniać i coraz bardziej ku ziemi przybliżać,

Aż oboje, skrywszy się pod zasłonę ciemną

Jak kochankowie, wszczęli rozmowę tajemną,

Tłumacząc swe uczucia w westchnieniach tłumionych,

Szeptach, szmerach i słowach na wpół wymówionych,

Z których składa się dziwna muzyka wieczoru.



Jak komuś się chce to może też inne środki stylistyczne :)

2

Odpowiedzi

2010-01-13T19:48:31+01:00
Chwila cicha i ponura
posępną i cichą postawą
dziwna muzyka
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:50:59+01:00
Kraje marzeń
chwila cicha i ponura
Soplicowskim domie
nadzwyczajnych zdarzeń
kraje marzeń
przyzbach wysłanych murawą
cichą postawą
zasłonę ciemną
rozmowę tajemną
westchnieniach tłumionych
dziwna muzyka

2 4 2