1. Wyjaśnij, dlaczego w celu wzmocnienia betonu zbroi się go prętami stalowymi, a nie prętami z innego metalu.

2. Ustal, czy taśmę mierniczą do bardzo dokładnego pomiaru długości lepiej wykonać ze stali czy z aluminium.

3. Ustal, która lub które z wymienionych wielkości fizycznych zamienią się wraz ze zmianą temperatury ciała: masa, objętość, ciężar.

Poprosiłabym o długie odpowiedzi, dzięki z góry.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:55:33+01:00
1. Powinno sie wykonywać zbrojenia głownie ze stali gdyż dzieki niej mamy zapewniona twardość całej konstrukcji, czyli bezpieczeństwo. Stal jest również dobrze odporna na temperatury.
2.Lepiej wykonać ze stali gdzyż gorzej przewodfzi ciepło, przez co nie powiekszy sie podczas dokładnych pomiarów. Wiadomoze ze ciała zwiekszaja swa objetość pod wpływem ciepła.
3. Zmieni się tylko objetość i cieżar gdyż mas jest zawsze taka sama.Na przykład mozemy wziac wode. Zmienia swoja objetosc i ciezar podczas parowania ale nadal jest woda, tylko w innym stanie;)



Licze na naj...
124 4 124
2010-01-13T20:24:24+01:00
1) Chodzi tutaj o slynny ŻELBET - polaczenie zelaza z betonem. Wykonuje sie z nich konstrukcje budowlane z tego wzgledu ze beton ma bardzo duza odpornosc na sciskanie a zelazo na rozciaganie zatem po polaczeniu sa odporne na bardzo duze naprezenia.

2)Ze stali ponieważ aluminium ma większą rozszerzalnosc cieplna zatem pomiatry bylyby mniej dokladne

3)masa i ciezar sie nie zmienia, jedynie objetosc zmienia sie podczas zmiany temp
68 3 68