Rodzina Kowalskich jedzie z Ciechanowa do poznania samochodem, którego średnie zużycie paliwa wynosi 6,5 litra na 100km. Litr benzyny kosztuje 4,80zł. Odległość z Ciechanowa do Poznania wynosi 300km.Oblicz, ile zapłacą za benzynę państwo Kowalscy.Zapisz wszystkie obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-01-13T19:53:14+01:00
6,5 l * 3 = 19,5 l - tyle spali samochód przez 300 km.
19,5l * 4,80 = 93,6 zł - tyle zapłacą za paliwo.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-13T19:54:28+01:00
Dane:
6.5 litra - na 100 km
4.80 złotych - koszt benzyny za 1 litr
300 km - odległość z Ciechanowa do Poznania


Szukane:
? - koszt benzyny

-----------------------------------------------------------------

Rozwiązanie:
300 km / 100 km = 3
6.5 l * 3 = 19.5 l
19.5 * 4.80 zł = 93.6 zł

Odp.: Koszt benzyny wynosi 93 złotych 60 groszy.
1 5 1