Basen ma kształt prostopadłościanu.Długość basenu jest dwa razy większa od jego szerokosci.Do basenu wlano 2250m3 wody tak,ze głębokość wody w basenie wyniosła 1,8m.Oblicz długość i szerokość basenu.
Proszę o szybką odpowiedz :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:02:43+01:00
A - szerokość basenu
2a - długość basenu
V=2250 m^3 - objętość
H=1,8 m

V = 2a * a * H = 3,6 a^2
3,6 a^2 = 2250
a^2 = 625
a = 25
2a = 50

Długość basenu jest równa 50 m, a szerokość 25 m.
2010-01-13T20:08:03+01:00