Proszę o rozwiązania na poziomie klasy 1 gimnazjum. ( Dopiero zaczeliśmy Wyrażenia Algebraiczne

Zad 6 str.157
Janek ma obecnie x lat. Zapisz za pomocą wyrażenia algebraicznego
a)wiek Jurka, który jest od Janka o 3 lata starszy.
b)wiek Kasi młodszej od Janka o 5 lat.
>Określ możliwie najbardziej precyzyjne jaką liczba może być x?

Zad. 7 str.157
Do podanych opisów słownych (I.-V)dopasuj wszystkie odpowiadające im wyrażenia algebraiczne (spośród a-h)
a) 2a+2b
b)a2(a i u góry dwójka)
c)ah/2
d)3a
e)a+a+a
f) 1/2 ah
g)a*a
h)a+b+a+b

Legenda
/ kreska ułamkowa
* mnożenie

Ps Dzięki daje naj

2

Odpowiedzi

2010-01-13T19:57:41+01:00
Zad. 6
a) x + 3
b) x - 5
Jurek ma więcej niż 5 lat.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:58:30+01:00
Zad 6 str.157
Janek ma obecnie x lat. Zapisz za pomocą wyrażenia algebraicznego
a)wiek Jurka, który jest od Janka o 3 lata starszy.
b)wiek Kasi młodszej od Janka o 5 lat.
>Określ możliwie najbardziej precyzyjne jaką liczba może być x?

a) x+3
b) x-5


Janek musi mieć conajmniej 6 lat
1 5 1