Prosze o pomoc: 1) Z danych wzorów wyznacz wskazaną zmienną(wszystkie zmienne są liczbami dodatnimi
b) ab-cd=xy-y, y

2) Z podanych wzorów wyznacz h(wszystkie zmienne są liczbami dodatnimi)
b) p=ah/2 (ukośnik to kreska ułamkowa)

i ostatnie: 3) Wyznacz wskazane zmienne ze wzorów, wiedząc, ze są one liczbami dodatnimi:
c) F=mgh e) p=p0+pgh
m, g, h <> p0, p, g, h

Daje Naj:) Z góry dzięki!!:)

2

Odpowiedzi

2010-01-13T20:28:28+01:00
B) ab-cd=xy-y, y

y(x-1)=ab-cd
y=ab-cd/x-1

b) p=ah/2
2p=ah
h=2p/a

c) F=mgh
kazdy elemnt to iloraz f przez pozostale dwie ,niewyznaczone zmienne,czyli
h=f/mg
g=f/mh
m=f/gh


e) p=p0+pgh

p0=p-pgh
p0=p(1-gh)

p(1-gh)=p0
p=p0/1-gh

pgh=p-p0
g=p-p0/ph


pgh=p-p0
h=p-p0/pg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:32:59+01:00
B) ab-cd=xy-y, y
ab - cd = y(x - 1)
y = (ab - cd)/(x - 1)
b) p=ah/2
2p = ah
h = 2p/a
c) F=mgh
m = F/gh
g = F/mh
h = F/mg
e) p=p0+pgh
p0 = p - pgh
g = (p - p0)/ph
h = (p - p0)pg