Z tego wiersz trzeba wypisać wszystkie środki poetycki proszę pomóżcie...

Zastukaj palcem w ścianę -
z dębowego klocka
wyskoczy
kukułka.

Wywoła drzewa,
jedno i drugie,
aż stanie
las.

Zaświstaj cienko -
a pobiegnie rzeka,
mocna nić,
która zwiąże góry z dolinami.

Chrząknij znacząco -
oto miasto
z jedną wieżą,
szczerbatym murem
i domkami żółtymi jak kostki do gry.


Teraz
zamknij oczy -
spadnie śnieg,
zgasi
zielone płomyki drzew,
wieżę czerwoną ...

Pod śniegiem
jest noc,
z błyszczącym zegarem na szczycie,
sową krajobrazu.


3

Odpowiedzi

2010-01-13T20:16:20+01:00
Apostrofy: Teraz zamknij oczy, Chrząknij znacząco, Zastukaj palcem w ścianę
epitety: zielone płomyki, wieżę czerwoną, szczerbatym murem, dębowego klocka, domkami żółtymi.
oksymorony: zielone płomyki
porównanie: domkami żółtymi jak kostki do gry
metafora: noc,z błyszczącym zegarem na szczycie,sową krajobrazu, zielone płomyki drzew
personifikacja: pobiegnie rzeka.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:21:35+01:00
Epitety
dębowy klocek
szczerbaty mur
żółte domki
zielone płomyki
błyszczący zegar

porównania
domki żółte jak kostki do gry

uosobienia
wywoła drzewa
pobiegnie rzeka
z dębowego klocka wyskoczy kukułka
stanie las

ożywienie
pod śniegiem jest noc
12 2 12
2010-01-13T20:28:09+01:00
Dębowego-epitet
lasstanie-ożywienie
rzeka pobiegnie-ożywienie
nić zwiąże-ożywienie
szczerbaty mur-uosobienie
żółtymi-epitet
domkami żółtymi jak kostki do gry-porównanie
spadnie śnieg zgasi zielone płomyki drzew-ożywienie
czerwoną-epitet
zieloneepitet
Pod śniegiem jest noc-przenośnia
noc błyszczącymzegarem na szczycie-przenośnia
sową krajobrazu-przenośnia
to wzsystko nara:)
1 5 1