Proszę o pomoc, każdy co wie niech napisze, please!

Zad.2
Do którego z zaborów odnosząs ię następujące stwierdzenia:
a)liczne zakłady włókiennicze i inne (górnicze, hutnicze, metalowe),
b)zacofana, biedna wieś,
c)możliwość swobodnego rozwoju polskiej kultury i nauki,
d)dobrze rozwinięte rolnictwo?
Za podstawie wykonanego ćwiczenia napisz krótko na temat: "Różnice w rozwoju ziem polskich w wieku XIX".

Proszę o pomoc.

2

Odpowiedzi

2010-01-13T20:41:30+01:00
A) zabór rosyjski
b) zabór austriacki
c) zabór austriacki
d) zabór pruski

Najlepiej rozwiniete byly ziemie zaboru pruskiego, a najgorzej ziemie zaboru austriackiego
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:42:45+01:00
D)pruski
c)austryjacki
b)austryjacki
a)rosyjski

Co do ziem to wiem ze z tego cwiczenia wynika ze zabory roznil sie od siebie gdzyz w austryjackim mogła rozwijac sie polska kultura i nauka a w innych nie. w zaborze pruskim nalepiej rozwinelo sie rolnictwo. austryjacki byl biednym zaborem.

mam nadzieje ze choc troche pomoglam
pozdro
:-)
6 3 6