Podczas upalnego letniego dnia turysta zamierza wejść na Rysy( 2499 m n.p.m.). Wyrusza ze schroniska w Dolinie Roztoki (1031 m n.p.m.), gdzie temperatura powietrza wynosi 25 stopni C. Wiedząć, że temperatura powietrza atmosferycznego obniża się wraz z wysokością o 0.6 stopnia C na 100 m, oblicz , jaką ma ona wartość na szczycie Rysów.
Proszę o dokładne obliczenia:P

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:15:37+01:00
2499-1031=1468=ok.1500
1500/100=15

15*0,6=9

25-9=16
2010-01-13T20:15:59+01:00
2499mnpm - 1031mnpm = 1465m
1465 : 100 = 14,65
14,65 * 0,6 = 8,79st.C

25st.C - 8,79 st.C = 16,21 st.c (w przybliżeniu 16 st. C)
2010-01-13T20:16:48+01:00
2499-1031=1468m
0,6 - 100m
X - 1468m
x=8,81
25-8,81=16,19°C