Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:20:25+01:00
Nie zawsze w nutach zapisane jest kiedy trzeba używać pedała, ale czasami jest to zapisane literą "P" pod daną nutą (i wtedy właśnie naciska się pedał) i jest znaczek "*" pod nutą kiedy trzeba ten pedał puścić. Jeżeli chcemy używać pedała jeśli nie ma znaczków to musimy to robić na wyczucie, trzeba to usłyszeć (no a w takich wolniejszych utworach to można zmieniać pedał po każdym takcie)
2 2 2
2010-01-13T21:14:50+01:00
Pedała używamy gdy chcemy zagłębić dźwięk lub też jeśli chcemy aby dźwięk nadal brzmiał gdy puszczamy klawisz.
Jest to zapisane w nutach pod pięciolinią , ozdobną literą "p".
* (gwiazdka) oznacza , że mamy odpuścić pedał.