Jest nas 3 kupujemy czekolade za 25 zł. składamy się po 10 zł więc mamy razem 30zł ekspedientka wydaje nam 3 zł reszty do podziału żebyśmy sie nie pokłucili a 2 zł bierze sobie. więc każdemu z nas dostało się po złotówce wiec nie daliśmy po 10zł tylko po 9zł. i teraz
9x3=27 27+2=29 a gdzie złotówka??

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:27:44+01:00
Czekolada - 25zł
oddaje - 3zł
bierze sobie - 2zł

9 x 3 = 27 - 2 (które ona wzieła) = 25
9 x 3 + 3 = 30 zł

9 - tyle dala 1 osoba
3 - tyle bylo osob
3 - tyle im oddała

ponieważ nie możesz dodać 2 złote tylko 3 złote bo czekolada kosztowała 25 zł , a nie 27 zł , nawet gdy liczysz 9 x 3 = 27 a oni składali sie po 10 zł czyli + 3 = 30

Chłopcy zapłacili za czekoladę 30 zł , otrzymali 3 zł a 2 wzięła sprzedawczyni.
Bo 2 + 3 + 25 = 30

Mam nadzieję że pomogłem ;)
2010-01-13T21:01:09+01:00
Rozumowanie jest poprawne. Jednak do 27 zł nie dodajesz 2 (27 = 25 + 2, to co zabrała sprzedawczyni jest już policzone) tylko 3 złote które zostały wydane w ramach reszty:
27 + 3 = 30
2010-01-13T21:11:40+01:00
Nie no.... problem polega w błędnym liczeniu
Skoro każda z 3 osób wydała w sumie 9 zł (czyli w sumie 27zł)
To dlaczego te 2 zł są do tej kwoty dodawane...???
Te 27zł wydane przez 3 osoby składają się na 2 rzeczy:

czekoladę za 25zł i 2zł które zwinęła ekspedientka...

Zatem z 27zł powinniśmy odjąć (a nie dodać) te 2 zł...
Wtedy otrzymamy: 27zł - 2zł = 25zł... czyli dokładnie tyle, ile kosztowała czekolada