Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:36:02+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Ob=2πr
a)
Ob=10cm
2πr=10cm
r=10cm/2π
π=3,14
r=10cm/6,28
r=1,59cm
b)
Ob = 1m = 100cm
r=100cm/6,28
r=15,92cm
c)
Ob = 628mm = 62,8cm
r=62,8cm/6,28
r=10cm
d)
Ob = 3,5cm
r=3,5cm/6,28
r=0,557cm~ 0,56cm
34 4 34
2010-01-13T20:37:08+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Π≈3,14
L=2πr
a)10=2πr //:2
πr=5 //:π
r=5/π≈5:3,14≈1,59cm
b)1m=100cm
100=2πr //:2
πr=50 //:π
r=50:π≈50:3,14≈15,92 cm
c)628mm=62,8cm
62,8=2πr //:2
πr=31,4 //:π
r=31,4:π≈31,4:3,14≈10cm
d)3,5=2πr //:2
πr=1,75 //:π
r=1,75:π≈1,75:3,14≈0,56cm
13 4 13