Pomocy!!!
Uczestnik biegu na orientację przebiegł 500m w kierunku północno-wschodnim, a następnie skręcil na półlnocny zachód i przebiegł 200 m . w jakiej odległosci od punktu wyjscia się znalazł?


prosze o napisanie obliczen. tak po kolei... bo nie rozumiem.
prosze o szybkie rozwiazanie... ;)

dziekuje :)

2

Odpowiedzi

2010-01-13T20:23:36+01:00
Uczestnik biegu na orientację przebiegł 500m w kierunku północno-wschodnim, a następnie skręcil na półlnocny zachód i przebiegł 200 m . w jakiej odległosci od punktu wyjscia się znalazł?

Odległości tworzą dwa boki trójkąta, łączysz punkt z którego zaczął z punktem w którym skończył i masz trójkąt. Wystarczy z Pitagorasa, bo między tymi kierunkami jest kąt prosty.

Zatem:

c2=a2+b2
c2=200^2+500^2
c2=40000+250000
c2=290000
c=√290000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:24:40+01:00
500^2+200^2=x^2
250000+40000=x^2
√x=290000
x=538m
1 1 1