Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:26:09+01:00
Św. Paulina była męczennica. Zginęła ona od uderzeń ołowiem. Mieszkała w Grecji a pochodziła z Rzymu. Jej męczeństwo miało miejsce ok. w 303 roku. Jest patronka ludzi chorych.
39 3 39
2010-01-13T20:33:25+01:00
Św.Augustyn-28 sierpnia.
Biskup, męczennik . Urodził się w 354r. w miasteczku Tagasta w prowincji rzymskiej Numioli ( Afryka Północna ) . Jego rodzicami byli : św . Monika i Patrycjusz .
Św.Augustyn posiadał wielkie zdolności , jako młodziniec żył bardzo swobodnie.
W 384r. zetknął się w Mediolanie ze św. Ambrożym. Z jego też rąk, w nocy z dnia 24 na 25 kwietnia 387r. przyjął chrzest. Jego matka , św . Monika nieustannie się modliła o nawrócenie syna. Augustyn został później kapłanem i biskupem, i oddał się całkowicie obronie Chrystusa i Jego Kościoła.
28 sierpnia 430r. poniósł śmierć męczeńską w walce z Wandalami .

proszę ; *
68 4 68
2010-01-13T20:39:02+01:00
OKa no to może.... Św. Agnieszka cD

Agnieszka RZymianka (Agnia w tradycji prawosławnej)( ur. 291r, zm.ok.304-305 r.) - umęczona za panowania DIOKLEGIANA, zgineła w wieku ok. 12-13 lat(ustalono na podtstawie badania czaszki w 1903) w nieznanych okolicznościach(mówi się że dowódca oddziału egzekucyjnego ściął Agnieszce głowę).Pewne jest, że zgineła śmiercią męczeńską 21 stycznia przy drodze Nometańskiej - zapis w DEPOSITIO MARTYRUM.. Przy tej drodze znajdował się kiedyś stadion Dominicjana, na którym święta miała zginąć. Zbudowano tamkościół ku jej czci(Św. Agnieszka w agonii).

Jest ona patronką:Ogrodników, zaręczonych, młodych par, dziewczyn, panien, dzieci, ofiar gwałtu, dziewic, harcerek.
100 2 100