Odpowiedzi

2010-01-13T20:26:19+01:00
P= a+b : 2 * h
P= 12 + 10 : 2 * 4
P= 22 : 2 * 4 = 11 * 4 = 44

Jakby cos to * to jest mnozenie ;)
2010-01-13T20:28:07+01:00
Oblicz obwód trapezu prostąkotnego o podstawach 12cm i 10cm i wysokości 4cm.

Trzeba obliczyć długość ramienia.
Opuszczamy wysokość tak, by mieć trójkąt, bokami tego trójkata bedzie wysokość różnica podstaw oraz nieznane ramie:

przyprostokątna: 12cm-10cm=2cm
h=4cm
y=2cm
c=ramie
z pitagorasa:
2^2+4^2=c2
4+16=c2
√20=c2
2√5=c2

Obwód:
4cm+10cm+12cm+2√5cm=26+2√5[cm]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:29:20+01:00
12-10= 2
i liczysz z pitagorasa nieznany bok
czyli 2²+4²=x²
4+16=x²
x²=20
x=2√5

Ob=10+12+4+2√5=26+2√5