Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:34:17+01:00
3+2=5
1/2*8=4
4/5=0,8
bok a= 3*0,8=2,4 cm
bok b =2*0,8=1,6 cm
2010-01-13T20:39:11+01:00
Skoro obwód=8cm, czyli długośc i szerokośc prostokąta mają razem ½z 8cm, czyli 4cm

stosunek3:2 oznacza,że te 4cm trzeba podzielić na 3+2=5 równych części
4:5=0,8cm
i 3 takie części przypadają na długość prostokata tzn, 3×0,8cm=2,4cm, a 2 części na szerokośc tzn, 2×0,8=1,6cm

czyli narysuj prostokat o wymiarach 1,6cm na 2,4cm


spr. 2×1,6+2×2,4=3,2+4,8=8cm