Odpowiedzi

2010-01-13T20:39:36+01:00
Życie męczennika nie było łatwe.
Musiał on dużo wycierpieć, wykonywać rozkazy innych ludzi.
Jak sama nazwa wskazuje męczennik nigdy nie zaznał szczęśliwości i radości życia.
Z pewnością nikt nie chciałby być męczennikiem.
Takie nieszczęście mogło spotkać każdego.
Nikt nie miał szacunku do męczenników.
23 3 23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:50:56+01:00
Św. Agnieszka
Od najmłodszych lat kochała Boga. Do końca życia pragnęła pozostać w dziewictwie. Nie chciała poślubić żadnego z zalotników, mówiąc, że jej serce jest już zajęte.Odrzuciła nawet syna naczelnika miasta, Symfoniusza.Wówczas jego ojciec bardzo się rozgniewał i polecił torturami zmusić Agnieszkę do wyrzeczenia się wiary.Jednak pozostała nieugięta.Cudowne znaki, które miały miejsce podczas tortur spowodowały nawrócenie 160 pogan. Pod koniec męczennicę wrzucono do ognia. Kiedy wyszła z niego cało, została zabita ciosem miecza w gardło.
Legenda mówi, że Agnieszka, była obnażona ale okryła się za sprawą cudu płaszczem włosów.
35 3 35