Ile papieru potrzeba na oklejenie z dwóch stron latawca w kształcie deltoidu o przekątnych równych 30cm i 5dm? Na ''zakładki'' i ogon trzeba dołożyć jedną dziesiątą papieru potrzebnego do oklejenia latawca.

PROSZE pomóżcie bo mam z tym problemy a moja nauczycielka nie uwzględnia słowa ''NIE UMIAŁAM''

2

Odpowiedzi

2010-01-13T20:41:42+01:00
Przekątna A=30cm (* to razy jak co )
przekątna B=5dm = 50cm
50 * 30= 1500cm

Ogon- 1500:10=150cm 150cm = jedna dziesiąta ;]

1500cm + 150 cm = 1650 cm = 1,65 m

Do oklejenia latawca potrzeba 1,65m papieru .

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:43:41+01:00
P[deltoidu]= ½ e × f

e= 30 cm f= 5 dm = 50 cm

P= ½ 30 × 50 = 1500 ÷ 2 = 750 cm²

750 cm² × 2 = 1500 cm²

1500 cm² ÷ 10 = 150 cm² (podzielić na 10, ponieważ jedna dziesiąta to ogon i zakładki)

1500 cm² + 150 cm² = 1650 cm²
4 5 4