Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:51:26+01:00
Jedna z przekątnych rombu ma długość 10.Pole tego rombu jest równe 40. Jaki obwód ma ten romb?

d₁=10
P=40
P=d₁*d₂/2
40=10d₂/2
40=5d₂
d₂=8

z pitagorasa wyznaczymy bok rombu:

5²+4²=a²
25+16=a²
41=a²
a=√41

L=4√41

1 5 1
2010-01-13T20:51:53+01:00
P = 1/2 x p x q
40 = 1/2 x 10 x q
40 = 5 x q
q = 40 : 5
q = 8


Druga przekątna ma 8 cm


:))
1 3 1
2010-01-13T20:54:24+01:00
Dane: szk.:
e=10 ob=?
P=40
P=½e*f
½*10*f=40
5*f=40/5
f=8

teraz z twierdzenia Pitagorasa:
5²+4²=c²
25+16=c²
41=c²
c=√41

Ob=√41*4=4√41