Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-27T13:25:32+02:00
Wysokość dzieli romb na trójkąr i trapez
Trójkąt ma kąty 90°, 60° i 30°
ponieważ romb ma 2 kąty do 120°
2*120°=240°
360°-240°=120°
120°:2=60°

a=6cm
x=6:2(z twierdzenia o kątach)
x=3cm

h=3√3cm

Odp. Długość wysokości rombu wynosi 3√3cm.

wykonaj do tego rysunek :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T13:44:56+02:00
Wyznacz długość wysokości rombu, którego bok ma długość 6cm, a kąt rozwarty ma miarę 120 stopni.
α=60stopni
Sa dwa wzory na pole i je wykorzystam
P=a²sinα oraz P= ah
P=6²sin60=36razy (√3/2)=18√3


P=ah=6h
18√3=6h /:6
h=3√3



odp. Długość wysokości rombu wynosi 3√3cm.