Odpowiedzi

2010-01-13T20:56:27+01:00
Odp: tzn. że w 100[g] roztworu wodnego NaCl znajduje się 18[g] substancji rozpuszczonej, czyli stałego NaCl. Masa wody mw jest równa: mw=mr-ms, czyli
mw= 100[g]-18[g]=82[g]H2O
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:59:26+01:00
Oznacza to, że w 100g roztworu rozpuszczono 18g substancji.
Stęzenie procentowe liczy sie ze wzoru:
Cp=ms/mr*100%
Cp-steżenie procentowe
ms-masa substancji
mr-masa roztworu
Jeżeli masa roztworu wynosi 100g i jest w nim 18g substancji, to wody jest:
100g - 18g = 82g
1 5 1
2010-01-13T21:02:22+01:00
Oznacza to, że w 100g roztworu rozpuszczono 18g substancji.
Jeżeli masa roztworu wynosi 100g i jest w nim 18g substancji, to wody jest 82g.