Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:55:47+01:00


budowa komorkowa protistów:
- wystepuje jadro komorkowe, mitochondria i wodniczki
- cytoplazma otoczona jest blona komorkowa
- u samozywnych wystepuja chloroplasty

czynnosi zyciowe protistow:
- odzywianie sie: samozywne, cudzozywne
- wydalanie odbywa sie za pomoca wodniczek tętniących
- oddychanie: tlenowe, beztlenowe
- rozmnazanie: bezpłciowe- przez podzial komorki poprzeczny lub podłużny
płciowe- przez koniugacje
- reakcja na bodźce: świetlne, mechaniczne, chemiczne
38 4 38
2010-01-13T21:02:00+01:00
Wśród protistów istnieją zarówno formy jednokomórkowe, jak i i wielokomórkowe.
* występuje jadro komórkowe, mitochondria i wodniczki
* u protistów samożywnych występują chloroplasty,
* cytoplazma otoczona jest błona komórkowa
Czynności życiowe protistów:
* oddychanie: tlenowe, beztlenowe
* rozmnażanie: bezpłciowe- przez podział komórki poprzeczny lub podłużny, płciowe- przez koniugacje,
* odżywianie się: samożywne, cudzożywne,
* wydalanie odbywa się za pomocą wodniczek tętniących

Pozdrawiam i liczę na najlepszą :]

20 3 20