Oblicz:
20 % liczby 50 =
5 % liczby 200 =
2,4 % liczby 25 =
7 %. liczby 1/14 =
33⅓ % liczby 9,3 =
{ %. = promil }

Uzupełnij obliczając w pamięci:
60 % pewnej liczby to 240, zatem 30 % tej liczby to __ , 15 % tej liczby to __ , a 10 % tej liczby to __ .

Zaczynając pracę w naszej firmie, otrzymasz 720 zł pensji. Co miesiąc Twoje wynagrodzenie wzrośnie o 10% !
Jaką pensję otrzyma pani Halina po czterech miesiącach pracy?


Z góry dzięki.

2

Odpowiedzi

2010-01-13T20:58:45+01:00
60 % pewnej liczby to 240, zatem 30 % tej liczby to 120 , 15 % tej liczby to 60 , a 10 % tej liczby to 40 .

odp. pani Halina po 4 miesiącach pracy otrzyma pensję w wysokości 1008 zl.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-13T21:02:30+01:00
Oblicz:
20 % liczby 50 =10
5 % liczby 200 =10
2,4 % liczby 25 =0.6
7 %. liczby 1/14 =0.005
33⅓ % liczby 9,3 =3.1
{ %. = promil }

Uzupełnij obliczając w pamięci:
60 % pewnej liczby to 240, zatem 30 % tej liczby to 120__ , 15 % tej liczby to _60_ , a 10 % tej liczby to 40__ .

Zaczynając pracę w naszej firmie, otrzymasz 720 zł pensji. Co miesiąc Twoje wynagrodzenie wzrośnie o 10% !
Jaką pensję otrzyma pani Halina po czterech miesiącach pracy?
800 zł
2 3 2