Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T20:59:28+01:00
A](6-2)×180:6=720:6=120⁰
b](8-2)×180:8=135⁰
c](10-2)×180:10=144⁰
d](12-2)×180:12=150⁰

wzór(n-2)×180:n
n- ilośc katów
23 4 23
2010-01-13T21:04:17+01:00
Wzadaniu można zauważyć, że figury foremne można łatwo podzielić przekątnymi, czyli:
a) sześciokąt dzielimy na 6 równych trójkątów z podstawą na bokach sześciokąta:
360 stopni / 6 = 60 stopni
jeden kąt równa się 60 stopni, a że powstały trójkąty równoramienne to obliczamy pozostałe kąty:
(180 stopni - 60 stopni) / 2 = 60 stopni
60 stopni * 2 = 120 stopni - miara kąta wewnętrznego
b) ośmiokąt dzielimy podobnie i obliczamy:
360 / 8 = 45
(180 - 45) / 2 * 2 = 135 (stopni)
c) 360 / 10 = 36
(180 - 36) / 2 * 2 = 144 (stopni)
d) 360 / 12 = 30
(180 - 30) / 2 * 2 = 150 (stopni)
13 3 13