Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T21:05:41+01:00
4 1 2 3
trzy szóste + (1⅕ : dwie piąte - dwie piąte) : ⅓ =
(1) 1 i jedna piata:dwie piate=6 pierwszych
2010-01-13T21:13:07+01:00
3/6+(1⅓:2/-2/5):⅓=3/6+(4/3:2 -2/5):⅓=3/6+(4/3*½ -2/5):⅓=
3/6+(4/6 -2/5):⅓=3/6+(20/30-12/30):⅓=3/6+8/30:⅓=3/6+8/30*3=
3/6+24/30=15/30+24/30=39/30=1 i 9/30=1 i 3/10

b)3⅚:1⅚-4⅗*3/7+3= 23/6:11/6-23/5*3/7+3=23/6*6/11+69/35+3= 138/66+69/35+3=4554/2310+173/2310+3=4727/2310+3= 2 i 107/2310+3= 5 i 107/2310