Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T21:28:40+01:00
X- krótszy bok
4x dłuższy bok
x+4x+x+4x=30 dm
10x = 30 dm/10
x = 3 dm - krotszy bok

3dm * 4 - dluzszy bok
Odp Krótszy bok ma 3 dm a dłuzszy 12 dm
1 5 1
2010-01-13T21:29:47+01:00
Obw= 30dm
a= x
b=4x
Obw= 2x+2*4x=10x

10x=30dm/:10
x=3dm

Spr.
Obw=30dm
a= 3dm
b=4*3dm=12dm
Obw=2*3dm+ 2*12dm=6dm+24dm=30dm

Liczę na naj!;)
2 5 2
2010-01-13T21:31:57+01:00
A = ?
b = 4*a
L = 30 dm

[dm]
a = [L : (b+a)] :2
a = 30 :(4+1) :2
a = 30:5:2
a = 3[dm]

[dm]
b = [30-(2*3)]:2
b = 24 : 2 = 12 [dm]

Odp.: Boki mają po 12dm i 6 dm. ;)
1 5 1