Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T21:32:33+01:00
A=5cm
b=12cm

5²+12²=c²
25+144=c²
169=c²
c=13cm - przeciwprostokątna trójkąta ABC

Obwód trójkąta ABC=5+12+13=30cm

k=60/30=2

a'=5*2=10cm
b'=12*2=24cm
c'=13*3=26cm

Długośći boków trójkąta A'B'C" wynoszą 10cm, 24cm i 26cm.


2010-01-13T21:32:53+01:00
Oblicz przeciwprostokatną ABC:
c²=5²+12²
c²=25+144
c²=169
c=13cm

obwód ABC=5+12+13=30cm

skala podobieństwa k=60:30=2

czyli wszystkie szukane boki są 2 razy wieksze od boków ABC

a=2×5=10cm
b=2×12=24cm
c=2×13=26cm


spr. 10+24+26=60cm
3 3 3